LEJE AF SALEN
DET PRAKTISKE, FORBEREDELSE & TJEKLISTE
Tak fordi du har valgt at leje en yogasal i SALIG. Vi er taknemmelige, fordi du er med til at opretholde den rolige atmosfære og behagelige stemning i studiet.
FORBEREDELSE
Salen er tilgængelig for dig i det tidsrum, du har booket!
Dobbelttjek at du har tid nok til forberedelse og oprydning. Har du brug for mere tid, så skriv til Charlotte med det samme og senest kl. 8:00 to dage før din booking, så ser vi, om det kan lade sig gøre.
Hvis du planlægger en session for en større gruppe, anbefaler vi, at du tager en assistent med, som kan hjælpe dig med at klargøre salen, tage imod dine deltagere etc. Du kan også tilkøbe en værtinde, som kender huset. Skriv da til info@saligkbh.dkHusk at reservere ekstra udstyr:
Eksempelvis whiteboard, flipoverstativ, klapstole, projektor, ‘producer-stole’ (ekstra samtale stol), gulvmadras, bakkeborde, clipboards etc.
Dette gøres via din bookingprofil i appen eller online - se en guide til booking samt liste over hvor du finder udstyret.Ved heldagsevents har i mulighed for at booke frokoststuen:
Frokoststuen kan i forbindelse med leje af salen bookes i 2 timer for 100 kr. Skriv til info@saligkbh.dk.
Lejer du frokoststuen, er det vigtig, at du sørger for følgende:
—> luk døren, så stemmerne fra rummet ikke forstyrrer ude på gangen
—> luft godt ud efter frokosten
—> ryd op og tør bordet af inden i forlader rummet
—> rengør med det samme, hvis der spildes ved uheld
Der er også mange caféer i de omkringliggende gader. Og der er spisepladser i gården (som du kan se fra køkkenvinduet). Vil i ikke spise i frokoststuen henviser vi til, at I benytter disse. Det er også rart at få et afbræk ude af huset i pausen.Ingen åbne kopper eller glas i salen!!!
Det er dit ansvar, at dine gæster har flaske eller beholder med låg til drikkevarer, som kan medbringes i salene. Uheld forekommer, og du har sikkert ikke lyst til at vaske udstyr, når dit arrangement er slut. Derfor er kopper og glas uden låg samt mad IKKE tilladt i salene. I receptionen kan der med mobilepay købes flasker og kopper med låg.Rengøringspakke: 450kr.
I forbindelse med leje af salen, kan du tilkøbe rengøringspakken, hvis du ikke selv ønsker at “nulstille” salen efter brug. I står selv for at lægge udstyret pænt på plads, og så klarer vi resten.Værtinde: 250 kr. i timen.
Ønsker du hjælp til at klargøre dit arrangement, opdækning og tage imod dine gæster, kan en værtinde tilkøbes. Vores søde værtinder kender huset godt i forvejen, de er serviceminded og en fantastisk hjælp, når du har lejet salen.BEMÆRK: Rengøringspakken / værtinde skal bestilles senest 3 uger i forvejen.
Hjælp dine deltagere - det er altid godt at forventningsafstemme:
Det er en fordel at afstemme med dine deltagere, at SALIG er et sko-frit område. Og at de selv skal medbrige flaske eller kop med låg, hvis de vil indtage drikkevarer i salen.
Du kan altid henvise dem til siden her, for at hjælpe dem med at finde vej.
DET PRAKTISKE
Hoveddøren låser 10 minutter efter, du har tastet din personlige nøglekode eller trykket på nøgle-knappen indefra.
Vær opmærksom på dette, når du venter dine deltagere og vid, at du ikke kan låse døren udefra, når du forlader huset.
Din personlige nøglekode har du fået tilsendt i velkomstmailen. Koden til døren må ikke deles med andre! Heller ikke med nogen fra dit eget team. Har du brug for en ekstra nøglekode, så skriv til os.
Det er også muligt at få en kode blot for dagen, hvis du har lejet salen en hel dag. Koden kan du give til dine deltagere, så de kan komme ind igen, hvis der er behov for det.Det er vigtigt at døren til SALIG på intet tidspunk står åben! Du må altså ikke sætte noget i klemme i døren.
I “kosteskabet” og det blå skab ved receptionen finder du:
—> swiffer, fejekost og støvsuger
—> ekstra rengøringsartikler, papirhåndklæder og toiletpapirBrandalarm:
Vær opmærksom på, at der sidder branddetektorer rundt omkring i loftet, som er sensitive. Hvis du kommer til at sætte en brandalarm af ved et uheld, så hæfter du alene for regningen på pt. 8.500 kr. for falsk alarm.
HUSK NÅR DU ANKOMMER PÅ DAGEN
Vis hensyn
Der er med stor sandsynelighed andre i huset, når du ankommer, så husk også at vise hensyn imens du forbereder dig:
—> gå stille ned langs gangen
—> tal med en lavmælt stemmeføring (det smitter positivt)
—> luk døren til køkkenet, især når du rumsterer med serviceHar du IKKE booket begge sale?
Så tænk over dit lydniveau når du klargører salen. Eksempelvis kan yogamåtter som dumpes på gulvet være forstyrrende for deltagerne i den anden sal. Det samme hensyn vises igen under oprydningen.Køkkenet:
Køkkenet er privat og dermed forbeholdt husets lejere. Her kan de tage en pause inden næste session. Dermed har dine deltagere ikke adgang til at opholde sig i køkkenet. Dog er de naturligvis velkommen til at gå i køleskabet med madpakken, hvis der er behov for det.
Du er velkommen til at stille vand og te til dine deltagere i loungen, husk løbende at sætte beskidte glas i opvaskemaskinen.
Ønsker du at tilbyde dine deltagere kaffe, kan du medbringe instant kaffe og benytte de mørkeblå termokander med mærkatet ‘kogende vand’.Det er også muligt at brygge filterkaffe. Maskinen findes oven på køkkenskabene. Husk at medbringe bønner til filterkaffe. Benyt de mørkeblå termokande med mærkatet 'kaffe'.
Loungen er en stillelomme: En lille stille oase, som dine elever kan nyde godt af i pausen. En skøn kontrast til byens aktivitetsniveau og stimuli. Stillelommen med fordel kan bruges til at klargøre sig til den session, som er i vente, eller som afrunding på det session man som elev netop har afsluttet. Dette er både af hensyn til andre i loungen samt de omkringliggende behandlerrum. Derfor er stillezonen også gældende, hvis I er alene i huset. Behandlerne har adgang til lokaleleje 24/7 og kommer ofte i sidste øjeblik, så det er ikke altid til at vide om en session lige er gået i gang i rummet ved siden af.
AFLEVERING AF SALEN - tjekliste:
Salen skal stå klar i overensstemmelse med nedenstående tjekliste, når din bookede tid slutter.
Læg alt udstyr pænt på hylderne og i overensstemmelse med mærkaterne og sørg for at antallet stemmer overens.
Mangler der noget, så skriv til info@saligkbh.dkSørg for at lufte ud og luk vinduerne herefter, så du undgår en ekstraregning for erstatning/rengøring af eksempelvis væltede ting fra vindueskarmen, uvejr, fugle der er fløjet ind etc.
Sluk for radiatorerne mens du lufter ud og stil dem herefter på 3.
Gulvene tørmoppes eller støvsuges, hvis det er nødvendigt.
Sørg for, at efterlade køkken og lounge pænt og ryddeligt, så der er klar til de næste som kommer. Beskidt service starter desværre en lavine af opvask.
Husk dine ting fra køleskabet.
Kan affaldet ikke være i skraldespanden i køkkenet, eller er den fuld, kan du finde nøglen til skralderummet i køkkenet, hvor den hænger i en hvid emaljekop. Husk at hænge den på plads igen.
Puf puderne i loungen og ryd brugte glas op, så der er pænt til husets kommende gæster.
Tænd opvaskemaskinen, så der er rene glas og kopper til næste lejer.
Tjek at dine gæster har efterladt fællesarealerne pænt: køkken, lounge og toiletter.
Hvis der ikke er andre i huset, når du går, så sluk lyset og luk ALLE vinduer.
Lejer du salen med rengøringspakken til 450 kr., kan du se bort fra tjeklisten. Det eneste I skal huske er, at lægge udstyret pænt på plads på hylderne efter jer i overensstemmelse med mærkaterne.
Ønsker du hjælp til at klargøre dit arrangement og tage imod dine gæster, kan en værtinde tilkøbes.
BEMÆRK: Rengøringspakken eller værtinde skal bestilles senest 3 uger i forvejen.
FÅ DINE SESSIONER I VORES EVENT KALENDER
Når du lejer en sal, har du mulighed for at få et opslag i event kalenderen. Formålet med en fælles kalender er at skabe et overblik over lejernes aktiviteter i salene hos SALIG. Læs mere her.